Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSoder, Roger; Andrews, Richard L.
TitelUniversity/District Collaboration on Effective Schools: A Resource Enhancement Model.
Quelle(1984), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College School Cooperation; Elementary Secondary Education; Higher Education; Organizational Development; Organizational Effectiveness; Organizational Theories; Program Implementation; School Districts; School Effectiveness; Teacher Education; Urban Schools
AbstractTwo large, complex organizations (an urban school district and a neighboring college of education of a major State-funded university) have developed and applied a collaborative model of interaction and resource enhancement in response to resource contradiction and environmental turbulence. This paper (1) presents a conceptual framework of organizations interacting with their environments in a tight/loose coupling mode; (2) describes the background, development, processes, and outcomes of the collaborative relationship; and (3) presents an analysis of the collaborative relationship in terms of the conceptual framework. Five targets of change are analyzed: presumptions of logic, socialization processes, differential participation, constant variables, and corruptions of feedback. The case history suggests that both organizations had to move to protect their respective technical cores and, to do so, elected to adopt bridging strategies to enhance resources and thus increase organizational legitimacy. (Author/KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: